1 Ağustos 2011 Pazartesi

Hayırlı Ramazanlar :) Lebeniye Çorbası


Tüm müslüman ailemizin Ramazanı hayırlı olsun..Tuttuğumuz oruçların ettiğimiz duaların kabul olması dileklerimle..

Maggi Ramazan ayında her hafta bir blogger arkadaşımızın evine konuk oluyor.İlk hafta ben :) iftar soframızla ve tariflerimle bu hafta Maggi de yer alıyorum.Sofra detaylarını ben de daha sonra paylaşacağım.


Soframız ve diğer tariflerim için tıklayabilirsiniz.

Çorba için malzemeler :
 
   2 su bardağı yoğurt
   1 su bardağı haşlanmış nohut
   ½ su bardağı pirinç
   1 yumurta
   1 yemek kaşığı un
   Su

Köfte için malzemeler :
  
  200 gr kıyma
  1 adet rendelenmiş soğan
  Tuz-karabiber
  ÜZERİ İÇİN
  2 yemek kaşığı tereyağı ve nane

Yapılışı ;

   Köfte için malzemeleri bir kaba alıp köfte harcını hazırlayın. Nohuttan çok az daha büyük köfteler yapın. Hazırladığınız köfteleri buzdolabında dinlendirin.
  * Çorba için tencereye yoğurt, un, yumurtayı ekleyin bir çırpma teli ile bir iki kez karıştırın. Su ilave edip çok az daha karıştırın. (bu işlem çorbanızın pişerken topak topak olmasını önleyecektir)
  * Pirinci de ekleyip kaşıkla karıştırarak pişirmeye başlayın. Kaynamaya başlarken arzu ettiğiniz kıvama göre ılık su ekleyin. Kaynayan çorbanızı kısık ateşte pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirin.
  * Bu arada az tavaya az sıvıyağ ekleyin. Yağ ısınmaya başlayınca köfteleri ekleyip kızartın.
  * Pişen çorbanıza haşlanmış nohutları ve kızaran köftelerinize de ekleyip ocağı kapatın. Servis öncesi tereyağlı naneli sosu hazırlayıp çorbanızın üzerine dökün.
Afiyet Olsun.

9 yorum:

  1. Bu Ramazan yayınlamak için beklediğim tariflerden birisi... Ama bu kadar şık sunamazdım herhalde...Enfes.. Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım. Sofranı inceledim. Çok güzel görünüyor...

    Tam iftar sofrası...

    Hayırlı ramazanlar canım
    Öptüm çok

    YanıtlaSil
  3. Tek kelime ile bayılırım! başka hiçbir yorum bırakmıycam! ellerine sağlık canım arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  4. Behiyecim,Maggi'nin uygulamasını da,senin orda olmanı da,tarifini de çok sevdim.Devamını merakla bekliyorum :)
    özlem

    YanıtlaSil
  5. çok şık ve güzel bir sofra olmuş.Ağız tadıyla bir ramazan dileğiyle hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
  6. Behiyecim ellerine sağlık lebeniye çorbası geçmişten günümüze müthiş bir lezzet sunum da harika

    YanıtlaSil
  7. Çok hoş ve şık bir sofra. Levbeniye çorbasını da çok severim. Sofra gibi çorbanın sunumu da çok güzel. Ellerinize sağlık Behiye Hanım. Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  8. tatlı mı tatlı yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Tariflerinde ikisi birbirinden güzel, masan da bir o kadar şık olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil