3 Aralık 2012 Pazartesi

Bebek Yoğurdu Yapımı & Bebek Yoğurdu Nasıl Hazırlanır ?


Mina ek besinlerle tanışalı,bizim mutfakta da güzel bir telaş başladı.Bu sayede cakeinlife de bebek ve çocuklar için yeni bir kategori açıldı.

Yoğurt; potasyum,  fosfor, riboflavin, iyot, çinko ve B12 vitamini bakımından zengin. Aynı   zamanda yağda eriyen vitaminler, görme fonksiyonlarına katkısı olan A vitamini ve bağışıklık sistemini güçlendiren E vitamini içerir.Bir-çoğumuz bakteri   denince bunun vücut için kötü bir şey olduğunu düşünürüz. Ancak yoğurt, dost bakterileri vücudumuz için yararlı bakteriler olan probiyotikleri içerir. Probiyotikler, sindirim sistemini rahatlatır ve  bağışıklığı güçlendirir.Yoğurt kalsiyumun da çok iyi bir kaynağıdır.

Bebek yoğurdu mayalama ;

Öncelikle,iyi güvendiğiniz bir yoğurdu maya olarak kullanmalısınız.Ev yoğurdu veya içeriğinden emin olduğunuz hazır yoğurt..Ben sürekli ev yoğurdu tüketen bir tanıdığımdan almıştım.Daha sonra kendi yaptığım yoğurttan sürekli maya için ayırdım. Süt olarak günlük pastorize süt kullanıyorum.Ölçü olarak şu an küçük mama kavanozları yeterli oluyor.

Sütünüzü bir cezvede kaynama noktasına yakın olacak derecede ısıtın.Temiz kalın bir örtünün ortasına koyduğunuz kavanoza ısınan sütü ekleyin ve biraz ılımasını bekleyin.

kavanozun dışını elinizle tuttuğunuz da sıcağa yakın ılık ise mayalama vakti gelmiştir.(eliniz yanmayacak ılık bir sıcaklık olacak) Maya olan yoğurdunuzdan 1 çay kaşığı süte ekleyin ve yavaşça 1 veya iki kez karıştırıp bırakın.Kavanozun kapağını kapatıp hiç sallamadan dikkatlice üzerini örtüyle sarıp kapatın.Hiç yerinden kıpırdatmayın bırakın 4-5 saat sıcacık uyusun :)  Daha sonra mayalanan yoğurdunuzu buzdolabında muhafaza edin.Miniklerimize afiyet olsun..

5 yorum:

  1. benim yiyesim geldi yoğurdu sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bebek olası geliyor insanın...herşey ne kadar özenli ve cici...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. yakında biz de başlıyacağız Behiyecim :) bol kalsiyum olsun bebişe :)

    YanıtlaSil
  4. Ben bi tutam da seker ekliyorum mayaya. Cok guzel, kaymak gibi yogurt tutuyor cok sukur.

    YanıtlaSil
  5. Seker eklerseniz kotu bakteriler urer yogurt olmaktan cikar ama o

    YanıtlaSil