21 Temmuz 2010 Çarşamba

Un Kurabiyesi


Hani aile büyüklerimizin hazırladığı lezzetler ayrı bir güzel olur ya , işte bu kurabiye de o güzelliklerden..
Sevgili kayınvalidem Hatice annemin tarifi..Her Antalyaya gittiğimiz de mutfağında poğaçası ve kurabiyesi her zaman olur.Bize de balkonda çay keyfinin yanında bu ve diğer lezzetleri yemek düşer :) Ama bu sefer sizlerle paylaşmak için fotoğraflarını çekmeyi unutmadım..

Denemek isteyenler için şimdiden hatırlatayım,içindeki sirke sizi korkutmasın.Kurabiye de hiç anlaşılmıyor..Bende malzemeleri yazarken öğrenmiş çok şaşırmıştım..Şimdiden afiyet olsun :)

Malzemeler ;

   125 gr Tereyağı
   2 Çay bardağı sıvıyağ
   5 Yemek kaşığı pudra şekeri
   1 Yumurtanın sarısı
   1 Yemek kaşığı elma sirkesi
   1 / 2 Paket kabartma tozu
   Aldığı kadar un
   Arzuya göre vaniya ya da limon kabuğu rendesi

Yapılışı ;

   Bir kabın içine oda sıcaklığındaki tüm malzemeleri ekleyin ve yoğurun.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın.yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.üzerine çatalla hafif çizikler atın.önceden ısıtılmış fırında pişirin.Pişen kurabiyeleriniz soğuyunca üzerine pudra şekeri serpin..
Sevgiler..

23 yorum:

  1. Görüntü harika, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Behiye'ciğim nefis görünüyor.Kayınvalıdenın ellerıne sağlık.sirke kıtır yapıp agızda dagılması saglıyor bende bazı kuraabıyelere koyarım.O yuzden hıc korkutmadı:)aldım bır tane:)sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Hiiim harika, burda bir kurabiye canavari payalsim yapiyor, bayildim dogrusu görüntü mükemmel, lezzet de sahane olmasi gerek,
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. bunu biliyorum behiye,
    annemde de var tarifi, sirke sanırım daha farklı bir doku katıyor kurabiyenin formuna.
    ve çoook da güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  5. Çok severim. Çok leziz,çok şık ve iştah açıcı bir görüntüsü var. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. Canım harika görünüyor kayınvalide
    nin ellerine sağlık.Bir tanesini al
    dım öptüm.

    YanıtlaSil
  7. kaynana gelin, harikalar yaratıyorsunuz yani;)

    YanıtlaSil
  8. kurabıye yapmayı sevmıyorum artı beceremyorumda
    elıne saglık canım

    YanıtlaSil
  9. Kayınvalidenizin ellerine sasğlık kurabiyeler harika görünüyorlar:)

    YanıtlaSil
  10. Bende uzun zamandır yapmıyordum. Ellerinize sağlık afiyet olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Çok lezzetli görünüyorlar. Ben de bazı tariflerimde sirke kullanırım, dediğiniz gibi koku olmadığı gibi çok da gevrek yapıyor kurabiyeleri.
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyorlar çayla harika olur. Kayınvalidenin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Canım kayınvalidenin ellerine sağlık.
    Şu saatte nasıl canım çekti anlatamam.
    Tarifi çok değişik. Mutlaka deneyeceğim.
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. cok güzel görünüyorlar. Canim cekti valla:)

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Özlem ; teşekkürler :)sevgiler..

    Sevgili Tülin ; evet cnm bundan sonra bende başka tarifler de de deneyeceğim..teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. Sevgili anneminkızıyım;çok teşekkürler :)sevgiler..

    Sevgili Birdutmasalı;Teşekkürler :)cnm hakikaten çok güzel bir lezzetdi..

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Fuat Bey ;güzel sözlerinize çok teşekkürler :) sevgiler..

    Sevgili Derya ; cnm bende seni kocaman öpüyorum :) teşekkürler..

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Seyhan ; he he öyleyiz vallahi :)öpüyorumm

    Sevgili memolininannesi ; kurabiye hamurunu toparlamak zor olsa da yemesi çok güzeldir :)bence bir daha dene..

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Aylin ; çok teşekkürler cnm sevgilerr :)

    Sevgili Arzu ;denemen dileğiyle sevgiler :)

    YanıtlaSil
  20. Sevgili dokuzuncubulut ; Haklısın cnm kurabiyeyi bir başka güzelleştirmiş,teşekkürler :)

    Sevgili Handan ; çok teşekkürler cnm ileteceğim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Tijen ; cnm işallah deneyince sende beğenirsin :)öpüyorum..

    Sevgili Seda ; cnm çok tatlısın :)sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. çok severim ama bir kez olsun istediğim gibi bir lezzet yakalayamamıştım.. tarifinizi mutlaka deneyeceğim en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  23. Behiye, ben yorumlarda öylesine denemeli demem. Bu kurabiye mutlaka denenmeli, mutlaka!

    YanıtlaSil