13 Mayıs 2013 Pazartesi

Çilekli Rulo Pasta


Yaz yaklaştıkça bol meyveli tarifler bizleri ve tabi ki sizleri bekler :) Rulo pasta zor gibi gözükse de aslında çok kolay hazırlanabilir.Sadece bir kaç püf noktasına dikkat etmeniz yeterli..

Malzemeler :

Kek için,
   4 yumurta
   yarım su bardağı toz şeker
   1 su bardağı un
   1 paket kabartma tozu
   1 paket vanilya
Krema için,
   200 ml krema
   2poşet krem şanti
   2 tepeleme çorba kaşığı labne peyniri
   yarım su bardağı soğuk süt
   10-12 tane çilek

Yapılışı:
   Bir çırpma kabında yumurtalar ve toz şekeri 3dk kadar krema haline gelinceye kadar çırpın.Daha sonra içine unu,kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyin ve çırpma aleti ile karıştırın.Yağlı kağıt serdiğiniz büyük fırın tepsinize dökün.Bir spatula veya kaşığın arkası ile tepsiye eşit şekilde yayın.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.Kekinizin üstünün çok fazla kızarmasını beklemeyin.Kürdan testini uygulayıp kürdan temiz çıktığı an fırından alın.
 Fırın tepsisi ebatında başka bir yağlı kagıdı serin.Pişen kekinizi daha sıcakken bu yağlı kagıdın üzerine koyun ve rulo yapın.Bu şekilde soğumasını bekleyin.Bu arada kremayı ve krem şantiyi ve labneyi bir arada kıvam alıncaya kadar çırpın.Kremanın kıvamına göre sütü azar azar ekleyin.(satın aldığınız kremanın kıvamı çok duru ise süte gerek olmayabilir.)
 Soğuyan kekinizi açın ve içine kremadan sürün.(Kremayı keke ince bir tabaka halinde sürün,krema fazla olursa keke ağırlık olur ve rulo yaparken kırılmasına sebeb olabilir. ) Üzerine doğranmış çilekleri ekleyin ve yeniden dikkat ederek rulo yapın.Üzerini kalan krema veya pudra şekeri  ile arzu ettiğiniz şekilde süsleyin.

___ Damak tadınıza göre isterseniz  pastacı kreması ile de hazırlayabilirsiniz.Afiyet olsun..

34 yorum:

  1. harika görünüyoor,,:)
    ellerinize sağğlık...
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. elıne sağlık cok muntazam olmus santıye hıc krema katmamıstım bır dahakıne deneyeceğım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çilek ile birleşince daha hafif bir krema oluyor,,umarım beğenirsiniz :)

      Sil
  3. ellerinize sağlık.. çok lezzetli görünüyor.. bugün mutlaka eve gidip denemem lazım :)

    YanıtlaSil
  4. Hep yapmayı planladığım ama bir kaç denemede hüsran yaratan bir pastadır bu. Bu ölçüler hangi fırına göre Behiyecim. midi fırın tepsisinde kalın olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hilalcim büyük boy fırın tepsisi için,küçük tepside kalın olur.yarım ölçü yapabilrsin veya iki minik tepsiye bölebilirsin..öpüyorum :)

      Sil
  5. Merhabalar... Sitenizi ve tariflerinizi çok beğendim...bu pastayada bayıldım:))
    Rulo pasta yapmaktan gözüm hep korkardı ama bi cesaret geldi bana ilk rulo pastam sizinki olacak denicem inşallah güğzel olur. Yalnız bi sorum vardı burda kullanılan tepsi fırınımızın en büyük boy tepsisi dimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Elif hanım büyük boy fırın tepsisi,yine de birazdan tepsinin boyunu ölçer,yapılış kısmına eklerim :) umarım dener ve beğenirsiniz..sevgiler

      Sil
  6. nefis olmuş,çokta pratik..Böyle pastalara bayılıyorum..ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Bu aralar heryerde cilekli tarifler.bu da en guzellerinden olmus.elinize saglik.sevgiler:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz yaklaştıkça bloglar renklendi:)Çok teşekkür ederim..sevgiler

      Sil
  8. çok güzel görünüyor..elinize sağlık..bende tepsiye yağlı kağıt koyup piştikten sonra sıcakken rulo yapıp üzerini örtüp..ılıyınca açıyorum..tekrar sararken kırılma olmuyor...beste..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beste Hanım,Öneriniz için çok teşekkürler..bir dahakine dikkate alacağım :) sevgiler..

      Sil
  9. Cook guzel gozukuyor insallah en kisa zamanda yapmaya calisacagim. Sizin tatlilariniza bayiliyorum :)Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı sözleriniz için teşekkür ederim:)sevgiler..

      Sil
  10. Çok hoş ve lezzetli görünüyor:)ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Pastanız çok lezzetli gözüküyor , yeni bir blogcu olarak sizi takip etmeye başladım. Bu pastayıda en kısa zamanda deneceğim ..

    YanıtlaSil
  12. vallahi alıp gitmemek için kendimi zor tutuyorum !!
    :)))

    YanıtlaSil
  13. Behiye'ciğim İnstagram'da görünce de çok hoşuma gitmişti ki yine mest etti:-)
    ellerine sağlık.Peki kekin üste gelen kısmı pişerken de üste gelen kısımmı?Çünkü alta gelen taraf benim beyaz çıkmıyor böyle,ya da dediğin gibi belki fazla pişmiş oluyor?
    Şimdiden teşekkürler..selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) yok cnm kekin altta kalan taban kısmı, rulo yapınca o üst oldu :) ben fırının başında bekledim desem yeridir,daha kenarları hafif kızarmaya başladığı an kürdan testi yapıp çıkardım hemen..o yüzden galiba alt kısmı da kızarmadı böyle beyaz kaldı..selamlar

      Sil
  14. ben denedim.gerçekten çok kolay 20 dakikada hazır.tadı da çok güzel.bloguma ekledim.ellerinize sağlık.ben baş tariflerimden biri oldu:)pastaeli.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim :)sizinde ellerinize sağlık..sevgiler

      Sil
  15. slm pastanız cok guzel gorunuyor ben bunun muzlusunu cok yapıyorum aklıma takılan kreması guzel olurmu dıye tereddut edıyorum en kısa zamanda deneyıp sıze yazarım kolay gelsın

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Ama ben genelde kağıt ile sarıp bir süre bekletmeyi tercih ediyorum yoksa bazen rulo şeklini tam veremiyorum. Sizin pastanız çok diri ve düzgün duruyor. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba :)bende daha sıcakken yağlı kagıt yardımı ile rulo yapıp o şekilde soğumasını bekliyorum,,teşekkür ederim sevgiler..

      Sil
  17. behıye hn mrh
    tarıfınızı denedım yalnız sızınkı gıbı duzgun gorunumlu bı beyaz pandıspanya olmadı benımkının 1 tarafı kabardı balancuk oldu sonra sondu yanı ıncecık bı pandıspanya oldu bıraz dahıldı ılk defada yapmıyorum sızın puf noktanız nedır kac cm tepsıde yaptınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında ince bir pandispanya olması daha güzel,daha rahat sarabilirsiniz.bu tarifin çekimini Uzman tv gerçekleştirdik.çok yakın zamanda yayında olacak.belki seyredince daha da faydalı olur sizin için..teşekkürler sevgiler :)

      Sil