12 Şubat 2010 Cuma

Tiramisu Tadında Kek

Aslında bildiğimiz tiramisu , sadece daha pratik olsun diye böyle hazırladım..Ama doğruyu söylemek gerekirse böyle de çok güzel oldu :)

Denemek isteyenler için;

Kek için malzemeler;  ( Daha önce yaptığım Kakaolu Muffin tarifimle aynı )

   3 yumurta
   1.5 su bardağı toz şeker
   1 su bardağı süt
   1/2 su bardağı sıvıyağ
   1/2 su bardağı kakao
   1 paket vanilya
   1 paket kabartma tozu
   2-3 su bardağı un

Keki ıslatmak için;

   1 kupa sıcak su
   2 çorba kaşığı çözünebilir kahve
   2 çorba kaşığı toz şeker

Kreması için;

   3 su bardağı süt
   3 tepeleme çorba kaşığı un
   1/2 su bardağı toz şeker
   200 gr labne peyniri

Yapılışı;
  
   İlk önce kek için bir kapta yumurta ve şekeri iyice çırpın.Sıvıyağ ve sütü ekleyin. Çok az daha çırptıktan sonra;elenmiş unu,kakaoyu,kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip çok az karıştırın.Dikdörtgen orta boy bir fırın kabına boşaltıp,önceden ısıtılmış fırında kürdan testi uygulayarak pişirin..Pişen kekiniz oda sıcaklığına gelince hazırladığınız kahveli karışımı kekin üzerine gezdirerek dökün..

   Kreması için; labne peyniri hariç bütün malzemeleri tencereye ekleyip çırpma teliyle karıştırarak pişirin.pişen kremanız hafif ılıyınca labne peynirini ekleyip mikserle çırpın.Hazırladığınız kremayı da kekin üzerine gezdirerek dökün.Üzerine bol kakao serpin..Afiyet olsun..

38 yorum:

  1. Kahve aromali lezzetleri cok severim, galiba aglayan pastadan sonra bu tarif de favorilerim arasinda yerini alacak, muhtesem görünüyor zaten, ellerine saglik diyorum.

    En kisa zamanda kesinlikle denenecek:))

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş görünüyor. Canım çekti. Mutlaka deneyeceğim:))

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık resimlerde şahane insanın cezbediyor...

    YanıtlaSil
  4. mmm...nefis gözüküyor. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık gerçekten enfes olmuş öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. ımmmm... nefis görünyor :)

    YanıtlaSil
  7. cok profosyonelce yapilmis gibi görunuyor, cafe falan mi isletiyorsun. yoksa sadece hobi olarak mi yapiyorsun. acikcasi hayran kaldim cok hunerlisin.

    YanıtlaSil
  8. Görüntüye bakıpta yememek imkansız !

    çok güzel ki tiramisu zaten harika birşey!! çok güzel yapmışsın
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. canım benim ellerine sağlık...
    tiramisu tadında kek nefis görünüyor.teşekkür ederim.gene beklerim sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  10. 115 no ile yayındalar canım selamlar

    YanıtlaSil
  11. Harika...Bu güzel tatları Behiyeciğimin sayesinde tattığımız için cok şanslıyız.Deneminizi tavsiye ederim.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Cok severim, enfes gorunuyor Behiye! Ellerine saglik. Afiyet bal seker olsun.

    YanıtlaSil
  13. ÖYLE NEFİS GÖRÜNÜYORKİ..GECENİN BU SAATİNDEDE BU OLURMU..ELLERİNE SAĞLIK CANIM....

    YanıtlaSil
  14. Ayy inanmıyorum,boranın okulundaki toplantıda bir arkadaş buna benzer bir tiramusu yapmıştı.. bende denemek üzere not almıştım..okuldaki herkes bayılmıştı :)şahane gözüküyor...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Kevsercim;tşkler:)zaten tadı tiramisunun aynısı olduğu için beğenceğinden eminim..

    Sevgili Nur;çok teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
  16. Asumancım;çok teşekkür ediyorum:)

    Ayşegülcüm;çok teşekkürler:)

    beğenmenize sevindim..

    YanıtlaSil
  17. Deryacım;çok teşekkürler bende seni:)

    Sevgili Ceyda;güzel yorumun için teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Ella;çok güzel sözler, teşekkür ediyorum..yok şu an bu tatları sevdiklerime hazırlıyorum..bir gün belki bir yer açarız:)sevgiler..

    Zehracım,çok teşekkür ediyorum:)sende benim gibi seviyorsun demek..

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Gelibolu;çok tşkler:)seninde etkinliğin çok güzel gidiyor,tariflerin hepsi birbirinden güzel..

    Merve;cnm benim güzel sürprizin için tşkler:)iyi ki varsın

    YanıtlaSil
  20. Selmacım;cnm benim çok teşekkür ediyorum:)

    Şehnazcım;olmaz demi, haklısın:)çok teşekkürler


    sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. Pelincim;aa ne güzel,o zaman yakında senden de bekliyoruz:)çok tşkler..

    YanıtlaSil
  22. Becerikli ve yaratıcı arkadaşım benim, tam denenesi bir tarif. Ben çakma bir tiramisu yapıyorum :) Bildiğim tek pasta tarifi de o zaten :( Ama hazır kekle yapıyordum. Artık senin tarifle yapacağım.

    YanıtlaSil
  23. harikasınız!
    Geçenlerde canım tiramisu istiyor ama uğraşmakta istemiyorum pandispanya yap böl ıslat vs vs
    dedim ki kek gibi yapayım ıslatayım üzerine kalın bir krema olsun:)
    benden çok yaşayacaksınız siz yapmışsınız en güzel benim gibi hayal edip icraata dökmemezlik etmemişsiniz:))
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. hem pratik, hem de lezzetli:) ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Sizi neden daha önce görmedim hayret doğrusu. Tarifler de fotoğraflar da güzel daha sık uğramalı.

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel olmuş, hemde pratik. Birde böyle denemeli tat nasıl olsa aynı tat. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Behiyecim mimledim seni ben. Bir sayfama bak istersen :)

    YanıtlaSil
  28. Bengücüm;canım benim görüyorum ben senin ne kadar güzel şeyler yaptığını bu kadar mütevazi olma:))

    Mutfak Havlusu;bende aslında aynı senin düşüncelerinle yola çıktım kalbimiz birmiş:)sevgiler..

    YanıtlaSil
  29. Sevgili Hatice;çok teşekkür ediyorum:)

    Sevgili Narince;ne güzel işte tanışmış olduk:)

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  30. Sevgili sevimli Mutfak;doğru söylüyorsun:)kendi tarifinizle de uygulayabilirsiniz tat aynı

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  31. Ayşegülcüm;tşkler en kısa zamanda cevaplayacağım:)

    YanıtlaSil
  32. BLOGUMA VE MUTFAĞIMA HOŞGELDİNİZ BEHİYE HN . SEVGİLER ELİNİZE SAĞLIK NEFİS GÖZÜKÜYOR

    YanıtlaSil
  33. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor, hemen denemeyi çok isterdim, ama şu ara hiç vaktim yok maalesef, bloguma bile bakamıyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. hmm ellerine sağlık canım, nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  35. ellerine sağlık harika görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  36. Tek kelimeyle nefiss görünüyor:)..Zaten çok severim tiramisuyu, bir de bu şekilde denemek lazım.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle.....
    aslı

    YanıtlaSil
  37. harikaaaaa mükemmeel ...tiramisu görünümlü ama çok lezzetli olduguna eminim

    YanıtlaSil
  38. tiramisu en sevdiğim tatlılardan biri...güzel bir tarif...en kısa zamanda deneyeceğim inşaallah...

    YanıtlaSil