14 Temmuz 2011 Perşembe

Çikolatalı Cheesecake


Tabanı için malzemeler ,

  2 paket kakaolu bisküvi
  80 gr tereyağı

Kreması için malzemeler,

  500 gr labne peyniri
  200ml krema
  1 + 1/4 su bardağı toz şeker
  3 yumurta
  2 çorba kaşığı un
  1 çorba kaşığı nişasta
  1 paket vanilya

Üzeri için malzemeler ,

  200 ml krema
  200 gr bitter çikolata

Yapılışı ,

  Öncelikle tabanı için bisküvileri rondoda ufalayın.Tereyağını eritin ve bisküviler ile karıştırın. Dikdörtgen veya kare pişirme kabınızın (örneğin 25 -30 cm ölçülerinde ) tabanına bastırarak yayın. Toz şekeri,kremayı ve labne peynirini bir kaba alın.toz şeker eriyip,karışım kıvam alana kadar çırpın. nişastayı,unu,vanilyayı ekleyip bir çırpma teli ile karıştırın.En son yumurtaları da kremaya ekleyin ve çok az daha karıştırın.Bisküvi tabanının üzerine döküp onceden ısıtılmış 160-170 derece fırında  pişirin.

Krema kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtın ve ocaktan alın.İçine kırılmış çikolatalar atın ve erimeye başlayınca çırpma teliyle karıştırın.Oda sıcaklığına gelmiş cheesecake'nin üzerine dökün.Buzdolabında en az 6 saat dinlendirin.Kare veya dikdörtgen şekilde küçük küçük dilimleyerek sevis edin.

32 yorum:

  1. Ya Behiyecigim...aksam aksam...sadece yesil cayimi icmisim...yatayim da unutayim derken bu sahane fotograflara takili kladim..nefis bir görüntü arkadasim, ellerine,emegine saglik. Bisküvi yerine kek kirintisi kullanabilirmiyiz zira amac evdeki malzemeyi tüketmek...

    zehra

    YanıtlaSil
  2. enfes gözüküyor:)
    sevgilerimle
    yemekbirask
    seval

    YanıtlaSil
  3. görüntü süper buna benzer bir tarif bendede var hala yapıcam :(( ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Allahım bu nedir böyle şahensin şahane ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. oy içim gitti. ilk fırsatta kate bir kap almalıyım. Behiye of behiye süper . Yeminlen içim gitti içimmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  6. bu dilimlere asla hayır diyemem
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  7. Behiyecim ne denir buna bilemiyorum.. Allahım sana geliyorum olabilir :)) fotoğraf ayrı güzel,dilimler ayrı güzel... Sana yakın taşınmam lazım :))
    Arkadaşım ellerine sağlık...

    Öpüyorum..

    pelince

    YanıtlaSil
  8. bizim evde şimdiye kadar hiç pişmedi Cheesecake ama bu resimden sonra artık pişsiiin fırınlar çalışsııınn :)

    YanıtlaSil
  9. Harika görünüyor

    Hemen denemek istiyorum

    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Bittim açıkçası.Süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. Behiyecim bunlar gerçekten harika görünüyor.Kesinlikle deneyeceğim ve sonucu yazacağım.
    özlem

    YanıtlaSil
  12. muhteşem ötesi görünüyor, bana bir dilim asla yetmez, hepsini yiyebilirim, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Behiye sen ne yapmışsın ya! BEnim gibi cheesecake delisine bu yapılır mı şimdi!!! Şimdi işi bırak eve git yap bunu! Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  14. Bu ne guzellik boyle! EN KISA ZAMANDA YAPMAM LAZIM!!! agzim sulandi valla:) Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Behiye hanım, nefis, çok güzel görünüyor. yapmak lazım.

    YanıtlaSil
  16. nasılda düzgün bir resim ve tarif...yapanı yansıtıyor sanki...:)))...ellerinize sağlık.....

    YanıtlaSil
  17. Harika bir görüntü nerfis bir lezzet ellerine sağlık arkadaşım sunum çok şık :))

    YanıtlaSil
  18. aman tanrım bu görüntü beni benden alıp götürdü biryerlere :) çok hastayım kalkıp yapmak istiyoruuuum ama iyileşince yapıcam mutlaka bu güzelliği.ellerinize sağlık bu arada incir tatlınızıda denicem babam çok ama öok sever.

    YanıtlaSil
  19. çok güzel görünüyor elinize sağlık. 2 paket bisküvi toplam kaç gr. ve hangi bisküvi önerirsiniz.fırında pişerken su dolu kabın içinde mi pişecek diğer cheesecakeler de öyle yazıyor, ilk defa deniyeceğim. bir de kaç dakika pişecek . şimdiden eşekkür ederim

    YanıtlaSil
  20. Bisküvi olarak eti kakaolu bisküvi kullanıyorum.İsterseniz başka bisküvi ya da kek ve bisküviyi de karıştırarak hazırlayabilirsiniz.Ben su işlemini uygulamadım ama cheesecakenin çatlama endişeniz varsa bu işlemi uygulayabilirsiniz.Dakika süresi veremiyeceğim,fırının ve pişirme kabınının özelliklerine göre değişiyor.chesecakenin ortası sallanmıyorsa dolgun duruyorsa pişmiş demektir.sevgiler :)

    YanıtlaSil
  21. Görüntü şahane ve nefis. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  22. haftasonu denedim harika oldu. çok teşekkür ederim ellerinize , emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  23. Uzun zamandır denemek istediğim bir tarifti. Kısmet sizin verdiğiniz tarifeymiş :) İlk denemem olduğu için ölçüleri yarıya indirerek yaptım. Şimdi buzdolabında serinliyor :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  24. Birde tadına baktıktan sonra yorum yapmak istedim :) bütün ölçüler yerli yerinde gerçekten. Nefis oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim :) sizin de ellerinize sağlık,,afiyetler olsun

      sevgiler

      Sil
  25. Cheesecake yapmaya karar verdiğimde şans eseri tarifinizi buldum.Gerçekten harika bir tarif.Tadan herkes tarifini istiyor.Malzeme ayarı harika.Her misafirime mutlaka yapıyorum.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,çok mutlu oldum :) afiyetler olsun,,

      sevgiler..

      Sil
  26. bunu fırında pisirirken tepsiye ne kadar yağ koymaliyim? Daha doğrusu koymalimiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,hayır tepsinizi yağlamanıza gerek yok,bisküvi tabannınız zaten yaglı,,ama yine de yapışma riskine karşı isterseniz kalıbınızın tabanına yağlı kağıt serebilirsiniz.

      Sil