4 Şubat 2013 Pazartesi

Çikolatalı Mousse Pasta


Haftaya bol çikolatalı bir tarifle başlayalım :)









Daha önce çikolatalı mousse kremasının tarifini yayınlamıştım.Ölçülerini artık ezberlediğim sonucu her zaman basarılı olan bu krema tarifi için Zehra ' ya tekrar teşekkürler..










Mousse için malzemeler

   180 gr küçük parçalara bölünmüş bitter çikolata
   ¼ su bardağı süt
   55 gr  tereyağ
   1 yumurta sarısı
   250 ml soğuk krema
Ayrıca ; 1 adet hazır pasta tabanı,ıslatmak için vişne suyu,ve pastanın üzerine serpmek için kakao
 
Yapılışı,
 
 Öncelikle pastatabanının bir tanesini,bir pasta çemberine yerleştirin.Vişne suyu ile keki çok az ıslatın.Çırpma kabına çikolata,süt,tereyağını birlikte ekleyip benmari usülü eritin.Sos biraz erimeye başlayınca yumurtayı da ekleyin ve arasıra çırpma teli ile karıştırın.
Eriyen çikolatalı karışımı ılımaya bırakın.Başka bir kapta kremayı iyice sertleşene kadar çırpın.(çırpma aletini durdurduğunuzda aparatdan kaba kremanın düşmemesi gibi ) Sertleşen kremaya ,çikolatalı karışımıda ekleyin ve karıştırın.Hazır olan mousse kremanızı pasta çemberine kekin üzerine dökün.üzerini düzeltin.Arzu ederseniz üzerine kalan ikinci pasta kekini de koyabilirsiniz.Buzdolabında bir kaç saat soğutun.Servis öncesi pastanıza kakao serpin.Afiyet olsun..

** Özellikle sıvı krema mus tariflerinde çok önemli ,eğer kremanız çok sulu ise çırpmanıza rağmen sertleşmiyorsa çikolatalı karışım ile hiç birleştirmeyin.yeni bir krema ile tekrar deneyin.

32 yorum:

  1. Mımmm süpermiş..ellerinize sağlık,çok güzel ve çok pratik olmuş..mutlaka mousse yapacağım..

    YanıtlaSil
  2. Nefis olmus...Ellerinize saglik

    Bloguma beklerim
    cupcakekokulumutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) bloğunuz çok güzel izleyiciniz oldum bile

      Sil
  3. cheesecake benziyor bu aralar favorılerım arasında ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor. Ben de ne zamandır kremayla değil de musla bir pasta yapmak istiyordum. Dediğiniz gibi bu tarifte yumurtanın az olması süper birşey. Elinize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yumurta benmari usülü piştiği için için varlığı bile hissedilmiyor.umarım beğenirsiniz :)

      Sil
  5. Nefis bir mousse oluyor bu tarifle. Daha önce denemiştim sizden bu tarifi. Böyle kek ile çok daha güzel olacağını konuşmuştuk biz de yerken. Hazır tarifi de gelmiş oldu :) Ellerinize sağlık, müthiş lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim,her pastaya meyveye yakısan bir krema :)

      Sil
  6. Behiye'ciğim benim sen yaparsın da olmaz mı :) Bu mousse un methini de çok duydum senden. Bizzat tadanlardan olduğum için şanslıyım çoook :) Öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nerelerdesin sen tatlişkom ne çok yorumlaşırdık seninle ikimizde de bir yoğunluk :)öptümm

      Sil
  7. Merhabalar..harika görünüyor..hemen denemek istiyorum..hangi kremayla yapmamızı önerirsiniz..sertleşmesi için ...sevgiler HİLAL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben genellikle sek veya tikveşli kullanıyorum.İlk defa dün mis marka aldım memnun kalırsam krema tarifine eklerim bu notu da :) sevgiler

      Sil
  8. Yumuşacık, öyle güzel ki...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel gçrünüyor. En ksa sürede denenecekler listeme ekledim.
    Elinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık harika...

    YanıtlaSil
  11. süper bir görüntü
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Behiye'cim çok güzel görünüyor.Bilirsin mousse ve pasta deyince dayanamam. Hemen yazını okudum, tarifi sevmene de bir o kadar sevindim.Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehracım tarifin öyle başarılı ki,beğenmemek imkansız :)teşekkürler

      Sil
  13. Elinize sağlık.Size bir sorum olacak.
    kullandığınız bardak ölçüsünü öğrenebilir miyim?
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim..ölçü olarak,200 ml lik klasik su bardaklarından kullanıyorum.sevgiler

      Sil
    2. cevabınız için teşekkür ederim :)

      Sil
  14. Verdiğiniz ölçülerle pastayı yaptım. Dediğiniz gibi üzerinede pasta kekini koyup mus la sıvadım.. Çikolataya bandırılmış çileklerle süsledim.. Akadaşa götürdüm. Kendileri pastaneden aldım zannetmişler.. Bundan sonra favorilerim arasında.. Çok teşekkürler .. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler,,beğenmenize çok sevindim :)sevgiler

      Sil
  15. Verdiğiniz ölçülerle pastayı yaptım. Dediğiniz gibi üzerine birkat daha pasta keki koydum ve ayırdığım mousse ile dışını sıvadım. Üzerini çikolataya bandırılmış çileklerle süsledim. Arkadaşa götürdüm. Sonuç; pastane den aldım zannetmişler. Çok beğenmişler. Çok teşekkürler .. Ellerinize sağlık..artık sayfanızın takipçisiyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu yanıtlamıştım ama bir sorun oldu sanırım,tekrar bir daha yazıyorum :) beğenmenize çok sevindim afiyetler olsun

      sevgiler ..

      Sil
  16. Merhaba, ben süt ölcüsüne tam anlamadim. Yarim Subardagin'dan daha mi az olacak? Millilitre olarak yazabilir misininz? Pasta kalibi hangi büyüklügünde olacak 26cm? Bu Malzemenin iki katini yapsam, cok mu olur?
    tesekkür ederim!
    Meryem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,çeyrek su bardağı da diyebiliriz,50 ml kadar süt yeterli..
      Pandispanya olarak hazır pasta tabanı kullanmıştım.pandispanyanızı kendiniz yapmak isterseniz bu krema ölçüsü 20-24 cm lik bir pasta için daha uygun olur.
      Bu malzemenin iki katı ile de yapabilirsiniz,Hem dış yüzeyini de kaplayabilirsiniz bu sayede

      şimdiden kolay gelsin,sevgiler :)

      Sil