13 Nisan 2010 Salı

Limonlu Parfe


Parfeyi ilk defa limonlu denedim.Çok hafif çok güzel oldu.Yaz mevsiminde yapılacaklar listesine eklendi.Yine ilk defa denediğim, üzerindeki jöle ise donunca meybuz gibi oldu.


Tarife gelince,aslında bir kaç tarifi çok beğendim ama sonra kendime bir tarif oluşturdum:) Denemek isteyenler için; Limonlu Parfe ve Limonlu Parfe

Bu da benim tarifim;

   200 ml krema
   1 poşet krem şanti
   1 su bardağına yakın toz şeker
   1/2 su bardağı süt
   1 limon suyu ve rendelenmiş kabuğu
   6-7 dilim sade kek
   1 paket vanilya
   1 paket limonlu jöle

Hazırlanışı;

   Toz şeker ve kremayı bir süre çırpın.İçine süt,kremşanti,vanilya, limon suyu ve kabukları ekleyip bir süre daha çırpın.En son küçük küçük doğranmış kekleri katın ve ezmeden karıştırın.İstediğiniz bir kalıba dökün.
Jöleyi üzerindeki tarife göre hazırlayın.(ben içine kürdanın ucuyla çok az sarı gıda boyası ekledim)
Parfenin üzerine gezdirerek bir seferde dökün.derin dondurucuda muhafaza edin.Servis öncesi bir on dakika kadar dışarda bekletebilirisiniz.Afiyet olsun..

                                       
Sevgili Necla " Jöleli Tatlar Etkinliği "  için sana kolaylıklar diliyorum : )  

28 yorum:

  1. Behiyecim merhaba nasılsın ?. yaz geliyor artı bol dondurma ve parfe yapmaya yemeye başlarız. süper bir duygu bu. tarifinde resminde muhteşem arkadaşım . ellerin dert görmesin. sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Behiyecim harika olmuş parfen elle
    rine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Allahım bu nekadar nefis bişiyyy:)

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyor.........ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Benim de var limonlu parfe tarifim. Ama seninki muhteşem görünüyor Behiye. Diğer bütün tariflerin gibi. Katılımın için de ayrıca teşekkür ediyorum. Görüşmek üzere, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. nefissss! görünüyor!
    ellerine saglık cnm :)

    YanıtlaSil
  7. Sıcak günler için gerçekten çok güzel bir lezzet olmuş.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık, resminden belli hafifliği ve lezzeti...

    YanıtlaSil
  9. inanılmaz lezzetli görünüyor tam sıcak yaz günleri için ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Yumurta yok,ne güzel.Hemen malzemeler alınacak ve denenecek :)
    özlem

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık arkadaşım..
    Görüntüsü muhteşem...
    Tarifi en kısa zamanda deniyeceğim..
    Teşekkürler.
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  12. Görüntüsü bile yeter limon memleketinde oturuyorum bir limon portakal büyüklüğünde bol bol limonlu tatlılar yapmam lazım :) hakkını vereyim Bodrumun...Ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. bende parfe denemeyi düşünüyordum. isabet oldu elinize sağlık
    www.memolininannesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  14. Muhteşem olmuş,enfes gözüküyor... ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Canim,
    görüntü ve renkler harika, bayildim valla ekran karsisindaki bu güzellige. Bu güzel etkinlik sayesinda nasil da harika seyler ortaya cikacak ama dimi?? Ellerine saglik diyorum.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. Behiye'ciğim, harika bir görüntü. Tarifi çok tuttum. Basit ama elegant,öptüm canım.

    YanıtlaSil
  17. Behiye'ciğim, harika bir görüntü. Tarifi çok tuttum. Basit ama elegant,öptüm canım.

    YanıtlaSil
  18. Çok teşekkür ediyorum..çok tatlısınız:)

    YanıtlaSil
  19. Bende bu tarifi çok beğendim.O renk ne gözalıcı olmuş öyle!
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  20. Behiyeciğim canım parfen çok güzel olmuş. Ye beni diye bağırıyor:))) Bahar geldi bloglarda şenlendi hadi hayırlısı:))))

    YanıtlaSil
  21. Ooffffff ki ne Offff Behiyeeeee...harika bir pasta ve fotograf...ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  22. Görüntü müthiş..

    Yaklaşan yaz günleri için harika bir ikram olur tarifiniz..:)

    ellerinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Görüntü harika ! bence de yazın favori olur bu tatlı !

    ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Resime bakinca insanin ici ferhaliyor....Ayrica evde kalmis kekleride degerlendirmek icin iyi bir fikir...Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  25. Harika olmus Behiye, ellerine saglik. O sari renk cok guzel gorunuyor:) Limonlu tadlara bayilirim zaten tam benlik olmus:)

    YanıtlaSil
  26. Canım tanıştığımıza gerçekten çok memnun oldum kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  27. Görüntüsüne bayıldım, eminim tadı da harikadır...

    YanıtlaSil
  28. görüntü muhteşem,eminim tadı da öyldir! bayıldım,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil