30 Kasım 2014 Pazar

PİŞİ

Pişi yi sevmeyen yoktur galiba,bir de yanında çay ve kahvaltılık yiyecekler varsa nasıl güzel bir ziyafet olur öyle değil mi ??

Malzemeler :

   1 su bardağı yoğurt
   1 yumurta
   1 paket kabartma tozu
   1 tatlı kaşığı tuz (silme)
   Aldığı kadar un
   Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı ;

    Yoğurt,yumurtayı karıştırın.tuzu,kabartma tozu ve azar azar un ekleyerek hamurunuzu hazırlayın.Ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur olana kadar un ekleyerek yoğurun.Eğer zamanınız varsa hamurun üzerini bir bezle örterek 10-15 dk. dinlendirin.

   * Hamurunuzu un serperek merdane ile 1-2 cm inceliğinde açın.İstediğiniz kalıplar ile veya bardak ile kesip şekiller oluşturabilirsiniz.
  * Hamurdan küçük parçalar kopartıp lokma şeklinde kızartabilirsiniz.
  *Yine hamurdan parçalar kopartıp avucunuzda incelterek yuvarlak şeklinde hazırlayabilrsiniz.Hatta içine peynirli veya başka bir iç malzemesi ekleyerek de poğaça gibi kapatıp kızartabilirsiniz.

  Tavaya sıvıyağ ekleyin ve biraz ısınmasını bekleyin.Isınan yağa hamurlarınızdan ekleyip kızartın.Ben çok derin olmayan geniş  teflon tava da kızartıyorum.Daha az yağ kullanıyorum.hamurumun kızaran yüzünü çevirip öbür yüzünü kızartıyorum.Ama siz isterseniz derin kızartma tenceresinde de kızartabilirsiniz.Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Benim kuzular pek seviyor bunlari ,oh mis birde yanina cay demledikmi tamam :)

    YanıtlaSil