3 Mart 2014 Pazartesi

Sürpriz Kek


Yeni bir hafta,yeni bir tarif :) Arasındaki krema ile birlikte pişen harika bir pasta görünümünde kek tarifimiz var.Yapım aşaması biraz detaylı gibi gözükse de aslında püf noktalarına dikkat edilince çok kolay hazırlanıyor.




Malzemeler :

  Ara kreması için,
 
   2 su bardağı süt
   2 yemek kaşığı kakao

   1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
   yarım su bardağı toz şeker

Kek için Malzemeler :

   2 adet yumurta
   1 su bardağı toz şeker
   yarım su bardağı süt
   yarım su bardağı sıvıyağ
   yarım su bardağı kakao
   1-2 su bardağı arası un
   1 paket kabartma tozu

Yapılışı ;

   Öncelikle kremanızı hazırlayın.Kremayı soguk kullanacağımız için,bir gün öncesinden veya bir kaç saat öncesinde hazırlayabilirsiniz. Krema malzemelerini bir tencereye alıp orta ateşte yoğunlaşıp kaynayıncaya kadar pişirin.kaynamaya başlayan kremanızı kısık ateşte 1-2 dk kadar daha karıştırarak pişirin.Daha sonra ocaktan alıp sogumaya bırakın.Soğuyan kremanızı krema sıkma poşetine doldurun.

   Kek hamuru için,1 su bardağı unu ve yine tüm malzemeleri bir çırpma kabına aktarın.Mikser yardımı ile bir kaç dk. krema kıvamına gelene kadar çırpın.(tüm malzemeleri birlikte çırpmaktan çekinmeyin,zaten çok kabaran bir kek olsun istemiyoruz,şekli düz olmalı ) Kek hamurunuzun  kıvamına göre un ilavesi yapın.

   24 veya 26 cm lik bir fırın kabınıza yağlı kağıt serin.Kek hamurunun yarısını döküp,kaşıkla düzeltin.Üzerine krema torbasına doldurduğunuz kremayı sıkın.Burada dikkat edeceğimiz bir kaç detay var. Kremayı bir pastanın üzerine sıkar gibi ortasından başlayarak daireler çizin. fazla kenarlara gelmeyin.


















Kremayı sıktıktan sonra kaşıkla düzeltme yapmayın.krema aynı şekilde kalsın.Daha sonra kalan kek hamurunu da kremanın üzerine gezdirerek dökün.Bir kaşık veya spatula yardımı ile üzerini düzeltin.Ama çok bastırmayın,çok hafif düzeltin yeter. Ara krema işlemini mümkünse krema sıkacağı yardımı ile yapın.kaşık vb. aletlerle ara kremayı eklerseniz,düzelttikçe kek hamuruna daha çok karıştırırsınız.Krema torbasındaki amaç krema ve hamuru birbirine karıştırmadan sürebilmek.



















Hazırladığımız keki 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin.Bir kürdanı keke çok hafif batırın.temiz çıkarsa kekiniz pişmiş demektir.Bu testi uygularken kürdanı çok derin batırmayın.Aradaki kremaya gelirse pişme testini uygulayamassınız.Pişen kekinizi oda sıcaklığına gelince servis tabağına alın ve arzunuza göre pudra şekeri serpin.Afiyet olsun.


14 yorum:

  1. çok iştah açıcı görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Waww demek istiyorum öyle nefis olduğu belli ki ellerin dert görmesin canım afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  3. Şahane bir lezzet, paylaşımınız için teşekkür ederim,
    Ayşe Dilek Yaman

    YanıtlaSil
  4. cok hos bir tarif ellerinize saglik. baska bir hos tatlinizi da ben yayinladim haberiniz olsun ;) sevgiler. Şeyda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hemen ziyaret ettim bloğunuzu,beğenmenize çok sevindim :) sevgiler..

      Sil
  5. Bu tarifin kremasını kakaosuz yapsak olur mu acaba? 2 renkli bir görüntü olur diye düşündüm.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    3 saat önce kekin kremasını hazırladım, soğudu ama hiçbir şekilde katılaşma yok. Sıvı bir puding oldu kreması. Böyle olması normal mi? Resimde çok yoğun görünüyor. Benmari eritilmiş çikolata gibi duruyor. Buzdolabına koydum artık. Ne yapmam gerekir başka? Keki hazırlayacağım ama kek hamuru ile kreması birbirine karışacak diye yapmıyorum şu an :(

    YanıtlaSil
  7. Kekin kreması sıvı oldu, 3 saat önce yaptım buz gibi oldu ama yoğunluk yok. Resimdeki kadar yoğun olması için ne yapmam gerekir? Normal değil herhalde bu, resimde erimiş çikolata gibi yoğun duruyor çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba yanıtlamakta çok geç kaldım,,bir kaç gündür kızım rahatsız bloğumu hiç kontrol edemedim.
      Benim yaptığım krema da öyle çok yogun olmuyor.Yani krema sıkacagını sıkmama bile gerek kalmadan dökülcek kıvamda oluyor.Ama kek hamuruna karışmıyor.
      Umarım kremanızı kullanmışsınızdır.

      Sil
  8. merhaba çok lezzetli görünüyor çikolatalı kremanın içine çilek püresi yada doğranmış çilek koysak olurmu acaba?

    YanıtlaSil