23 Temmuz 2013 Salı

Çörekotlu Tuzlu Kurabiye

  

Bu lezzetli tuzlu kurabiyenin tarifini daha önce vermiştim.Ama o zaman hazırladığımda çörekotu katmadığım için şimdi orjinal hali ile yeniden fotoğraflayıp kaydı güncelliyorum.

Tarif sevgili Mutfak Havlusu ndan..ben sadece az şekerli sevdiğimiz için yarım çay bardağı toz şeker yerine, 1çorba kaşığı pudra şekeri kullanıyorum.

Malzemeler 

1 paket margarin veya tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
yarım çay bardağı çörekotu
yarım çay bardağı toz şeker (veya 1 çorba kaşığı pudra şekeri)
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta (içine beyazı,dışına sarısı)
1 kabartma tozu
1 yemek kaşığı sirke
Aldığı kadar un

Yapılışı ,

   Unu az az ekleyerek tüm malzemeleri bir arada yoğurun.(öncelikle 1.5 su bardağı un ekleyip daha sonra kıvamına göre ilave edin.) Hamurunuzdan cevizden daha küçük minik parçalar alarak yuvarlayın.Üzerlerine yumurta sarısını sürün ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.Afiyet olsun.. 

9 yorum:

  1. Yağını birazcık azaltarak deniycem. Pratik ve lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi ki yağ miktarı azaltılabilir :)umarım beğenirsiniz,,sevgiler..

      Sil
  2. Eline sağlık behiye hnm olsada yesem dedirtiyor kurabiyeler sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence denemelisiniz,eminim beğenceksiniz :)sevgiler..

      Sil
  3. Bu fenomen kurabiyeleri beğendiğine çok sevindim
    Ben bazen bunları minik paketler yapıp küçük hediye olarak arkadaşlara veriyorum ki erkek arkadaşlar bu kurabiyelere bayılıyor:-)
    İlk başlarda herkes üfff nasıl bu kadar minik yapıyorsun diyordu ama şimdi ses çıkarmıyorlar çünkü bunlar büyük olmaz kesinlikle.
    Afiyet olsun,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim cnm tarifi bizimle paylaştıgın için :)mesela şimdi de bayram için hazırlayacağım,minik ikramlar süper oluyor bayram misafirlerine :)

      Sil
  4. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyorlar, ben içindeki şekerin etkisini merak ettim, hangi tat daha baskın oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)şeker ölçüsü olarak soruyorsanız ben tuzlu tadın daha öne çıksın diye şeker miktarını azaltıyorum.Pudra şekeri kullanmamdaki amaç,hamur hemen kıvam aldığı için toz şeker içinde erimeyip kıtır kıtır kalabilir.bu riski almak istemediğim için pudra şekeri ekliyorum :)sevgiler..

      Sil
  5. Merhaba, 1 paket margain 250 gr mıdır? Ayrıca tüm leziz tarifleriniz için teşekkürler, tüm denemelerim başarıyla sonuçlanıyor :)

    YanıtlaSil