8 Ağustos 2011 Pazartesi

Vişneli Erikli Şerbet & Ramazan Şerbeti



Malzemeler

500 gr kırmızı erik
500 gr vişne
2 su bardağı toz şeker
2 tane çubuk tarçın
3- 4 tane karanfil
Su

Yapılışı,

Öncelikle yıkadığınız erikleri ve vişneleri bir tencereye alın.Üzerine toz şekeri,tarçın ve karanfili ekleyip bir kere karıştırıp tencerenin kapağını kapatın.Oda sıcaklığında birkaç saat bekletin.Daha sonra İçine öncelikle 1 litre su ilave edip kaynatın.Pişerken arzu ettiğiniz kıvama göre su ilave edin.Çok fazla kaynatmayın.Meyvelerin yumuşaması yeterli.Hazır olan şerbetinizi süzgeçten geçirip servis yapın.

__ Şerbeti sadeceerikle veya vişne ile de hazırlayabilirsiniz.Ya da karışık aromalardan hoşlanıyorsanız böğürtlen frambuaz vb. kırmızı meyveler de ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun.

15 yorum:

  1. behiyecim nefis olur bu. ellerine sağlık..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. behiye ben bu şerbeti hep tek hazırlardım komposto olarak. Sende görünce denedim, harika oldu, yakında yayınlarım inşaallah..

    YanıtlaSil
  3. Canım benim şahane olmuş,buzzz gibi içmek şart.. ellerine sağlık..

    Kocaman öpüyorum..

    pelin

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık,bu tarif çok işime yarayacak.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. biran önce vişne alıp yapmak için sabırsızlanıyorum.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  6. Harika gozukuyor, mis gibi visne kokusuyla. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık.. bende geçen akşam yaptım.. sırf erik ve karanfille pek güzel oldu..

    YanıtlaSil
  8. Bu fotograflar cok sevmesem de bana bu sereti iciriri Behiyecgim...sahanesin,ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  9. Şu güzelim Ramazanın en güzle çeşnicisi bizlerin sususzluğunun en güzle ilacı şerbetler,kompostolar.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık bende karışık meyve suları yağparım ama bu tarifi izninle alıp deniyorum en kısa zamanda

    YanıtlaSil
  11. mmmm:))ohh buzzlar gibii ne kadar enfes bir tat olmuştur şimdi oo:)
    ellerinize sağlık..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Canim ellerine saglik, serbet harika olmus, vitamin kaynagi ve ferahlatici, paylasim icin tesekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Şerbeti dün yaptım,iftara kayınvalidemler vardı,onlara da ikram ettim.Hepimiz çok beğendik.Yazın favori içeceği oldu diyebilirim.Teşekkürler canım :)
    özlem

    YanıtlaSil
  14. Annem de geçen kızılcık, vişne, erik ve tarçın dörtlüsünden yapmış, nefis olmuştu. Karanfil eklemek gelmemişti aklımıza, denenecekler listesine girdi :) Bu arada tarçın ve karanfille yakışmayabilir belki ama vişne - erik kaynattığınızda ocaktan inmeden önce 1 adet muz dilimlediğinizde nefis bir aroması oluyor. Deneyebilirsiniz :) Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  15. hmm hafif ekşi aromalı içeceklere bayılırım! taze meyvelerden olunca da pek bir sağlıklı olmuş,ellerinize sağlık! uzanıp bir bardak içesim geldi:)

    YanıtlaSil