22 Mart 2010 Pazartesi

Tahinli Kurabiye


Kurabiyeleri hazırlarken hiç bu kadar lezzetli olacağını tahmin etmemiştim.Tadı sanki tahinli değilde tahin helvalı gibi çok değişik çok güzeldi.
Favori listemin üst sıralarına yerleşen bu kurabiyelerin tarifi Koska ' dan..İçinde yumurta ve kabartma tozu da yok..
Daha önce Bengü de deneyip çok beğendiğini paylaşmıştı.Bende iyi ki denemişim..Tarifimi Sevgili Lezizce arkadaşıma gönderiyor etkinliğinde kolaylıklar diliyorum.. 

Malzemeler

   1 su bardağı tahin
   1 su bardağı pudra şekeri
   1 çay bardağı ayçiçek yağı
   1/2 su bardağı dövülmüş ceviz
   1 paket vanilya
   2 su bardağı un

Hazırlanışı

   Tahin,yağ,şeker,vanilya ve cevizi bir kapta karıştırın.Unu azar azar ekleyip yoğurun.Gerekirse un ilavesi yapın.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayarak yağlı kağıt serili tepsiye dizin.Önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında pişirin.(çok çabuk pişiyorlar) Afiyet olsun..

                          

35 yorum:

  1. nefis görünüyor kıyır kıyır üff:)
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık.. ben de çok sevmiştim bu kurabiyeleri.. çok uzun zaman oldu yapmayalı..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Canim ellerine saglik, bende iki defa yaptim, cok nefis oluyor. Senin kurabiyelerde harika olmus, sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Behiyeciğim, ellerine sağlık şekercim :) Çoook lezzetliler gerçekten değil mi? Bizde de her yiyen bayıldı. Bende bundan sonra hep yapacağım.

    YanıtlaSil
  5. çok merak ettim tadını en kısa zamanda deneyeceğim ama önce tahin almalıyım..

    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. bizim evinde favorisidir ama en iyi kardeşim yapar..
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim canım tarifin yayında.Yine beklerim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Behiye...bende denemistim ama benimkiler hic güzel olmadilar, senin tarifin farkli, görüntü harika, eminim tadi da öyledir...birdahaki sefere senin tarifini deneyecegim...ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  9. bu gibi tarifler çok farklı ,çok hoş lezzetler çıkarıyor ortya, afiyetler olsun..
    Ve
    güzel temennilerine çok çok teşekkür ediyorum.
    sevgiyle..

    YanıtlaSil
  10. canm,ellerine sağlık. ne de lezzetli olmuştur tahinli tahinli.
    görüşmek üzere sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. canım benim ellerine sağlık. bende duymuştum bu kurabiyeyi çok güzel oluyormuş.eminim seninki de öyle olmuştur.denemek istiyorum..ama ne zaman..inşallah en kısa zamanda canım..

    YanıtlaSil
  12. Tahini çok severim, kurabiyeye kıyır kıyır bir kıvam verdiği çok belli oluyor, görüntü harika:). Ellerine sağlık Behiyecim:).
    Sevgiler...
    aslı

    YanıtlaSil
  13. Canım ya sağolasın.Kuzenim geçen gün "abla tahinli kurabiye yedin mi? hiç"diye sordu.Yoo dedim.Ben sana tarifini bulayım bak harika bişey demişti.İşte karşımda.Yakında bloğumda görürsen hiç şaşma.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Sayfama hoşgeldiniz sefalar getirdiniz bu kurabiyeyi çok severim daha doğrusu tahini çok severim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Mutfak Havlusu;vallahi aynen öyle oluyor arkadaşım, tşkler:)

    Sevgili Gülay;tadını bilen biri olarak beğenmene sevindim,tşkler:)

    YanıtlaSil
  16. Sevgili anneminkızıyım;
    Ablacım tşkler,bir tek ben değilmişim demekki beğenen:)

    Bengü;
    cnm benim haklıymışsın,iyi ki denemişim:)

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Zehra;
    İşallah sende beğenirsin,daha öncede başka arkadaşlar yapıp beğenmişler..tşkler:)

    Sevgili nohut oda;güzel yorumun için çok tşk ediyorum:)

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Lezizce;
    İşallah yine uğrarım,tşkler:)

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Eya;
    deneyince umarım sende beğenirsin,bende çok sevinirim:)tşkler..

    Sevgili BirDutMasalı;haklısınız,yumurta yok kabartma tozu yok..yayılmadılar bile bende şaşırdım:)tşkler..

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Ümmü;arkadaşım çok tşkler.. görüşürüz tabi uğrayacağım biraz sonra bloğuna:)

    Sevgili Ayşegül;
    denersin bir gün acele etme:)benimde denencekler listem öyle kabarık ki..tşkler

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Aslı;güzel yorumun için çok tşkler,sevgiler:)

    Sevgili Handan;ooo sevindim işallah sende beğenirsin:)tşkler..

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Kendimce;tşkler siz de hoşgeldiniz:)bundan sonra da sık sık uğrarım..

    YanıtlaSil
  23. Canim,
    bu nefis görünen kurabiyelerin icinde ceviz de varmis, o zaman daha da lezzetli olmuslardir, bunda eminim, senin de ellerine saglik diyorum.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  24. Koskanın tahinini ve tahinle yapılmış hamurişlerini, tatlı çörekleri, kurabiyeleri çok severim. Ellerine sağlık sevgili Behiye.

    YanıtlaSil
  25. Gerçekten bende ilk tattığımda yok böyle bir lezzet demiştim..

    ellerinize sağlık ,fotoğrafta çok şık..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Margarinsiz oluşu ayrı bir güzel.eline sağlık...

    YanıtlaSil
  27. kurabiyeler çok güzel görünüyo.çok da güzel çatlamış.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  28. Merhaba canım beni izlemeye almışsınız çok teşekkür ediyorum bu sayede bloğunuzu iceledim çok beğendim bende listeme ekliyorum canım

    YanıtlaSil
  29. Uzun zamandır tahinli kurabiye yapmamıştım.Bu vesile ile aklıma geldi,yapacağım.Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  30. Behiyeciğim tahinli kurabiye tarifini denedim ve bugün bloğumda yayınladım.Paylaşımın için çok teşekkürler.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. Off çatır çatır mis gibi yaa, baktıkça ağzım sulanıyor :D

    YanıtlaSil
  32. herkes çok güzel demiş ama hiç kimsede yapıp yorum bırakmamış,yorum bölümlerinde en çok işimize yaraycak olan bu kısım.

    ben denedim ama 2 su bardağı un çok çok az geliyor,2.5 su bardağı unla bile koyarken yayılacak gibiydi ve şekeri çok fazla geldi,ben birdahakine hem şekeri azakltıp hem ununu artıracağım.

    YanıtlaSil
  33. dün koska'nın tahinli helvasını tattım gerçekten yok böyle bir tad.cevizden daha ufak yapmışlar bol susama bulamışlar tadımlık ikram ediyorlardı.google dan tarif ararken sitenizi buldum çok sevindim,hemen yapıcam.aklıma geldikçe ağzım sulanıyor.yapınca paylaşırım.teşekkürler.sevgiler.
    jale

    YanıtlaSil
  34. kokusuyla tadıyla en sevdiğim kurabiyelerden biridir ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  35. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil